GEBELİKTE KABIZLIK(KONSTİPASYON)

Bu durumun temel nedeni gebelik esnasında hakim olan progesteron hormonunun düz kaslar üzerine olan etkisi sonucudur. Konstipasyon yani kabızlık gebelikte sık karşılaşılan şikayetlerin başında gelir. Düz kaslar vücudumuzda kendi kontrolümüz dışında işlev gören kaslar olup mide, bağırsaklar, idrarı böbreklerden idrar kesesine taşıyan üreterler (idrar borusu) örnek olarak verilebilir. Progesteron hormonu vücuttaki tüm düz kaslarda yavaşlamaya, gevşemeye neden olur. Bu nedenle bağırsaklar da ki besin maddeleri gebelik öncesi kadar hızlı ilerleyemez, bu durumun doğal sonucu da kabızlıktır.

Ayrıca büyüyen rahmin sindirim sistemi yani bağırsaklara olan baskısıda kabızlığa neden olur.

Ayrıca kabızlığa neden olan diğer bir olayda kişinin beslenme alışkanlığıdır. Yeteri kadar posalı yiyeceklerle beslenmeme ve yeteri kadar sıvı almamakta kabızlığa neden olur. Hamilelik esnasında kullandığımız demir ve vitaminlerde kabızlığa neden olur. Kabızlık zaman zaman alevlenir bazı dönemlerde ise rahatlar.

Önlemler:

Bol miktarda posalı yiyecek yemek, sebze meyve yemek, sıvı alımını arttırarak ortalama üç litre (iki şaşal şişesi) sıvı almak, birkaç gün demir ilacına ara vermek sorunu çözebilir.

Düzenli egzersiz yapmakta kabızlıkta azalmaya neden olur, düzenli egzersiz yapan gebelerde kabızlığın daha az görüldüğü tespit edilmiştir.

Tüm bunlar işe yaramazsa doktorunuz size dışkıyı yumuşatıcı, gebelikte kullanımı mümkün olan ilaçlar önerecektir.

Daha detaylı bilgi almak için bize (operatör Doktor Sinan Özer Çorum Özel Hastanesi Kadın Hastalıkları Ve doğum Uzmanı) ulaşabilirsiniz.