Gebelikte Önemli Şikayetler

ŞU ŞİKAYETLERİN OLMASI DURUMUNDA MUTLAKA DOKTORUNUZA BAŞVURUNUZ:

• Şiddetli ve her yediğinizi çıkaracak şekilde bulantı kusmalarınız var ve uzun süredir aç olduğunuzu düşünüyorsanız,
  • Şiddetli kasık ağrınız var istirahat ve parasetamol ile geçmiyorsa ve gebelikte ilaç kullanmanız gerekirse,
  • Pembe veya kahverengi akıntınız yada kanamanız varsa,
  • Karnınızda arka arkaya gelen sertleşmeler ve toparlanmalar hissederseniz, makata vuran dolgunluk varsa,
  • Bardaktan boşalır gibi su gelişi yada bacaklarınızın arasından akan çamaşırınızı yatağınızı ıslatan su gelişi varsa,
  • Ellerde, yüzde bacaklarda şişmeleriniz varsa, haftada bir kilodan fazla alıyorsanız, baş ağrısı görme bulanıklığı ve kasık ağrınız varsa. Tansiyonunuz küçük 90 büyük 130’un üstündeyse,
  • Bebek hareketlerinde 5. Ayda hissetmeye başladıktan sonra azalma varsa; karnınız tok olmasına rağmen yarım günde hiç hareket etmiyorsa yada gün içinde toplam hareket sayısı 12’den azsa ve karnınız sizce fazla büyümüyorsa,
  • İdrarda yanma sızlama, idrarınızı yaptıktan sonra tekrar yapma ihtiyacı sık idrar çıkmanız, yan ağrınız kasık ve bel ağrınız varsa,
  • Akıntı, kaşıntı, süt kesiği, peynir kırıntısı yada yeşil renkli kokulu akıntınız varsa,
  • Halsizlik, baş dönmesi, merdiven çıkmada nefes nefese kalma, yorgunluk şikayetleriniz varsa ve gittikçe artıyorsa,
  • Herhangi bir seyahate çıkmanız gerekiyorsa seyahat öncesi doktorunuza müracaat ediniz.
  • Bacakta şiddetli ağrı,aşırı şişlik,yürürken ağrı,aşırı hareketsizlik sonrası tek veya çift taralı bacak arkasında ağrı,yürümekte ağrı ve bacaklarda tek veya çift taraflı şişlik ödem(bacakta pıhtı oluşumu?)
  • Çorum özel hastanesinden veya vermiş olduğum linklerden Operatör Doktor Sinan Özer olarak bana ulaşabilir daha detaylı bilgi alabilirsiniz.