Gebelikte Göğüslerden Süt Gelişi

GEBELİKTE GÖĞÜSTEN SÜT GELMESİ

Gebeliğin başlaması ile vücutta birçok değişiklik olur. Bunlardan bir tanesi de memede görülen değişikliklerdir. Memelerdeki bu değişiklikler gebelik hormonlarının etkisi ile olmaktadır. Gebelikle beraber memelere gelen kan akışında artış olur buda kendisini göğüslerde gerginlik ve duyarlılık hissinde artış şeklinde gösterir. Gebeliğin ilerlemesiyle östrojen, progesteron ve prolaktin hormonlarının artışı ile süt kanalları büyür ve gelişir. Bazı gebelerde gebeliğin özellikle 20. haftasından sonra göğüslerden süte benzeyen bir sıvı gelir. Kolostrum adı verilen bu sıvı daha sonra yapılacak olan sütün ön formudur. Bu normal bir durumdur. Ancak gebelerimizin çoğu bu sıvıyı gördüklerinde yersiz bir endişeye kapılmaktadırlar.

Gebelik esnasında göğüslerden süt-sıvı benzeri madde gelişi anormal bir durum değildir. Gebelerimizin endişe etmelerine gerek yoktur. İleri tetkik ve tedavi edilmesi gerekmez.

Her gebede görülmeyen bu süt gelişinin sebebi gebeliğin 8. haftasından itibaren artan prolaktin hormonudur. Bu artışın sebebi anneyi bebeğini doğurur doğurmaz emzirebilecek duruma getirmektir. Prolaktin hormonu bu amaçla gebelikte meme dokusunun büyümesini uyarır ve halk arasında ağız sütü olarak bilinen bizlerinde kolostrum dediğimiz ilk sütün üretimini sağlar. Prolaktin her kadında gebelikte süt salgısına neden olmaz. Kadınlarda bu farklı etkinin nedeni bilinmemektedir.

Gebelikte süt gelmesi endişe edilecek bir durum değildir. Tedavi edilmesine de gerek yoktur. Bol sutyen giymek, gebe sutyeni kullanmak, meme başlarını sıkmamak, meme uçlarını meme pedi ile korumak tavsiye edilmektedir.

Çorum da çalışan kadın hastalıkları ve doğum uzmanı jinekolog operatör Doktor Sinan Özer olarak bu konuda daha detaylı bilgi almak için iletişim bilgileri yoluyla bana ulaşabilirsiniz.