Gebelikte Beslenme

Hamile olduğunu yeni öğrenen çoğu anneler için en önemli konulardan bir tanesi de beslenmenin bundan sonra nasıl olacağıdır. Bir çok gebe doğru beslenemediği düşünür ve çocuğunun gelişiminden endişe eder. Bu endişeler çoğu zaman gereksizdir çünkü iştahsızlık, bulantı ve kusmalar ilk aylarda kilo alımını engelleyecek hatta kilo vermenize sebep olacaktır. Bazen hastaları ellerinde diyet listeleri görmekteyiz. Bunlar özel bir durum olmadıkça tamamen yanlış ve gereksiz yaklaşımlardır. Kadınları korkutarak istemedikleri, tolere edemeyecekleri şeyleri yemeye zorlamak akılcı bir yaklaşım değildir. Gebelik ne beslenme alışkanlıklarının nede damak zevkinin değiştirilmesini gerektirmez. Çünkü bebek annenin besin depolarından ve gebelik boyunca tükettiği gıdalardan kendisi için gerekli olanı alır ve büyür.

Ancak yinede beslenme hem bebeğin büyüyüp olgunlaşması hem de annenin gereksinimlerinin karşılanması nedeniyle dikkat edilmesi gereken bir konudur. Bunun içinde annenin gebelik sürecinde 10-12 kilo alması gerekir.zayıf bir bünyeye sahipseniz daha fazla kilo kiloluysanız daha az kilo almanız uygun olacaktır.

BESLENME İÇİN ÖNERİLER:

1)Yediğiniz gıdaların çeşitliliğine önem vererek, sık arlıklarla ve az porsiyonlarla beslenin. Ne uzun süre aç kalın nede karnınızı tıka basa doyurun. Gebelik diyet yapmak için uygun bir zaman değildir.

2)Aldığınız gıdaların taze olmasına dikkat edin. uzun süre saklanmış gıdalar, konserve, katkı maddesi içeren gıdalar yerine taze gıdalar tercih edin.

3)Aşırı yağlı, baharatlı, kalorili ve tatlı gıdalar yerine protein ve karbonhidrattan zengin yağı az besinler tercih edin.

4)Gebelikte hap olarak alınması gereken iki şey demir ve folik asittir. Dengeli beslenebilen bir gebede bunlardan başka vitamin ve mineral alımı gereksizdir. Ancak sık reçete edilmektedir.Unutmayın ki gebelik bir hastalık değil fizyolojik bir olaydır.

5) Beslenmede suyu hiçbir zaman ihmal etmeyin.günde en az 8-10 bardak su için. Yazın bu su miktarını 15 bardağa kadar çıkarabilirsiniz.

6)Gebeliğin ilk 3 ayında olan bulantı kusmalarda katı, kuru ve yağsız gıdalar tercih edin.mutfak kokuları ve parfüm vb. kokulardan uzak durun.

7)Gebelikte çay, kahve, kakao ve kolalı içekler kullanmayın. Çaya düşkünlüğünüz varsa bir damla limon damlatarak için.