Gebelikte Bacak Krampları

GEBELİKTE BACAK KRAMPLARI

Gebeliğin genellikle 24’üncü haftasından daha sonra ortaya çıkar. Geceleri ve özelliklede sabaha karşı ortaya çıkar ve gebeyi uykusundan uyandırır. Gün içinde fazla ayakta kalmak, yorgunluk, büyüyen çocuk yuvasının dolaşım ve sinir sistemine baskısı, bacakta olan varisler gebelikte bacak kramplarını arttırırlar. Gebelikte fazla kilo alımı da gebelikte bacak kramplarını arttırıcı özellik gösterir. Kramp oluşumuna neden olarak kalsiyum, magnezyum, potasyum eksikliği ve fosfor fazlalığı suçlanmaktadır. Bu nedenle krampları azaltmak için fosfordan fakir gıdalarla beslenmenin yanı sıra potasyum, kalsiyum ve magnezyumdan zengin gıdalarla beslenme önerilir. Fakat buna yönelik uygulanan diyetin etkisini göstermesi için zaman geçmesi gerektiğinden doktorunuz size kramplarınız için magnesium veya kalsiyum preparatları önerecektir. Bu preparatlar sizi oldukça rahatlatacaktır.

Hamilelikte kramplarınız varsa;

• Uzun süre ayak ayak üstüne atarak oturmayın.
  • Uzun süre ayakta kalmayın, otururken ayağınızın üstüne yükseklik koyun.
  • Otururken ayak bileğinizi dairevi şekilde hareket ettirin. Yatmadan önce baldır ve bacak kaslarınızı gerin.
  • Sıkı ve yüksek topuklu ayakkabı girmeyin. Varisleriniz varsa varis çorabı giyin.
  • Yatmadan önce mutlaka banyo yapını yatarken de sol yanınız yatın.
  • Kalsiyumdan zengin fosfordan fakir beslenin. Sanılanın aksine kalsium almak için bol süt ve süt ürünleri alırsanız kalsiyumla beraber fosforda alacağınız için kramplarınız azalmayacaktır. Kalsiyumu süt ve süt ürünlerinden ziyade yeşil sebzelerden almaya çalışın. Doktorunuzun önerdiği kalsium veya magnesium preparatlarını kullanın.
  • Kramp girdiği zaman baldırınıza sıcak uygulamanız, bacaklarınızı yukarı doğru kaldırın ayak parmaklarınızı gerin. Hamilelikte kramp girdiği zaman sıcak kompres uygulamak oldukça faydalıdır. Masaj yapmak başlangıçta acı verse de bazı gebelerde spazmı çözeceği için faydalıdır.
  • Çorumda çalışan kadın hastalıkları ve doğum uzmanı jinekolog operatör doktor Sinan Özer olarak gebelikte bacak krampları konusunda daha detaylı bilgi almak için iletişim bilgileri aracılığıyla bana ulaşabilirsiniz.