Adeti Geciktirmek

Yaz aylarında tatil öncesi veya evlilik öncesi balayı planları için ya da hac mevsiminde kadınların en önemli sorunlarından biri bu dönemlere denk gelen adetlerini öne almak veya geciktirmektir. Adeti öne almak her zaman başarılı sonuç vermese de adeti geciktirmek ve bunu erteleyerek istendiği zamanda adet görmek daha kolaydır. Bizler bu tür sorunlarla sıklıkla karşılaşmaktayız.

Adet günlerini iki şekilde geciktirmek mümkündür. İlki progesteron içeren preparatlar kullanmak diğeri ise doğum kontrol ilaçları kullanmak. Progesteron ilaçlar yan etkilerinin daha az olması ve kolay kullanımı nedeniyle daha çok tercih edilmektedir. Adetin geciktirilmek istendiği güne kadar bu ilaçlar rahim iç zarını tutarlar ve bırakıldıktan 3-4 gün sonrada kanama başlar. Genellikle eğer adetler düzenli ise beklenen adet tarihinden 3-4 gün önce ilaca başlanması önerilir. En sık yan etkiler ödem, sinirlilik, kabızlık ve lekelenmelerdir. Adet geciktirme işlemi bu ilaçlarla genellikle başarılı olmakta ancak bu başarı her zaman %100 değildir.

Diğer yöntem ise doğum kontrol hapları kullanarak adeti geciktirmektir. Bu yöntem zaten korunma amaçlı doğum kontrol hapı kullanan kadınlarda tercih edilmektedir. İlaç kullanan kişi doğum kontrol hapına ara vereceği yedi gün arayı vermeden yeni kutuya başlayarak adeti görmek istediği tarihe kadar devam eder. Hap bırakılınca 3-4 gün içinde adet görülür. İlacı korunmak için diğer aylarda da devam etmek için 7 gün ara verilip hiçbir değişiklik yapmadan sekizinci gün yeni kutuya başlanır. Bu yöntemin en sık yan etkisi şişkinlik, baş ağrısı ve daha sonra yaşanabilecek adet düzensizlikleridir.

Bu ilaçların eczaneden alınarak doktora danışmadan kullanılması risklidir. Ayrıca bu ilaçları kullanmadan önce gebe olunmadığından emin olmak gerekir.

Çorum’da çalışan kadın hastalıkları ve doğum uzmanı jinekolog operatör doktor Sinan Özer olarak adeti geciktirme konusunda sormak istedikleriniz için iletişim bilgilerim yoluyla bana rahatlıkla ulaşabilirsiniz.